دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید میز تحریر کودک + معرفی ۵ دسته محصول کاربردی

راهنمای خرید میز تحریر کودک

 

میز تحریر کودک یکی از وسایل آموزشی بسیار مهم در دوره تحصیلی و یا مقطع آموزشی هر کودک است. خرید یک محصول استاندارد علاوه بر جلوگیری از آسیب به ستون فقرات، باعث کاهش خستگی و افزایش بازده نیز می شود. در این مقاله ابتدا مروری بر تعریف میز تحریر کودک داریم و سپس به شرح تفصیلی راهنمای خرید میز تحریر کودک میپردازیم. در انتها نیز چند سری محصول پر فروش در این زمینه معرفی میکنیم.

 

 

میز تحریر کودک چیست؟

میز تحریر کودک یک نوع از انواع میز است که ویژه استفاده کودکان طراحی و تولید می شود. کودکان با توجه به سن و نیاز خود میتوانند از آن برای نقاشی، یادگیری، رنگ آمیزی، انجام تکالیف، مطالعه و … استفاده کنند.

یک میز تحریر کودک می تواند برای انتقال حس شادی و کودکی طراحی کارتونی و فانتزی داشته باشد. به طول کلی استفاده از رنگ ها و طرح های شاد و جذاب سبب انتقال روحیه مثبت و شاد تر به کودک می شود.

این محصول در بسیاری از اوقات همراه صندلی و به صورت ست میز و صندلی تحریر کودک تولید می شود. همچنین ساده، همراه قفسه کتابخانه، همراه کشو، محفظه نگهداری، جاقلمی و … از انواع مدل های این محصول می باشد.

تا اینجای مقاله راهنمای خرید میز تحریر کودک با تعریف میز تحریر کودک آشنا شدیم. حال به بررسی ادامه نکات میپردازیم.

 

دسترسی سریع: مشاهده انواع مدل های میز تحریر کودک با قیمت مناسب

 

راهنمای خرید میز تحریر کودک

در صورت توجه به یکسری نکات، می توان خریدی بهتر و به صرفه تر را تجربه کرد:

  1. ابعاد، رنگ بندی و دیزاین اتاق
  2. استحکام میز و ایمن بودن
  3. همراه داشتن صندلی
  4. توجه به اصول ارگونومی
  5. ابعاد مناسب و متناسب میز

 

۱- به فضا، رنگ بندی و طراحی اتاق کودک توجه کنید.

ابعاد

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و کوچک شدن منازل، اتاق ها هم کوچک شده و شاید به تنهایی تخت خواب بخش اعظمی از فضای اتاق کودک را در بر بگیرد. صحت این جمله که هرچقدر میز بزرگتر باشد راحتی و فضای بیشتری به کودک می دهد بر هیچ کسی پوشیده نیست ولی باید توجه داشت در یک اتاق کوچک قراردادن یک میز بزرگ باعث آشفتگی و به هم ریختگی روان کودک می شود. از طرفی میز نباید انقدر کوچک باشد که امکان قراردادن حداقل وسایل ضروری روی میز وجود نداشته باشد.

همچنین پشت صندلی و در اطرف میز باید حداقل فضای خالی وجود داشته باشد تا کودک بتواند حرکت بکند.

 

رنگ بندی و دیزاین اتاق

در گذشته های نچندان دور در طراحی منزل به اصول طراحی و هارمونی رنگ ها توجه کمتری می شد. اما امروزه طبق اصول علمی، توجه به رنگ بندی باعث تاثیر گزاری مثبت بر روان انسان میشود. پس هنگام خرید یک میز تحریر کودک باید به تناسب میان طرح و رنگ بندی محصول و طراحی اتاق کودک توجه شود.

با یک دسته از عوامل مهم در راهنمای خرید میز تحریر کودک آشنا شدیم.

 

۲- میز با کیفیت مستحکم و ایمن خرید کنید.

در مبحث راهنمای خرید میز تحریر کودک، مسئله استحکام و ایمنی میز بسیار امری مهم و حائر اهمیت می باشد. کودکان معمولا در طول روز تحرک بالایی دارند و این تحرک ها و شیطنت ها ممکن است باعث آسیب رسیدن به خود فرزند شما شود. به این صورت که مثلا اگر میز یا صندلی کیفیت مناسبی نداشته باشد یکبار که کودک بخواهد روی میز بایستد یا با دست ها فشار زیادی به محصول وارد کند ممکن است محصول شکسته به و به فرزند شما آسیب جدی وارد شود. ترکیب پایه فلزی و صفحه چوبی معمولا خروجی مناسبی دارد. البته خود پایه فلزی باید از پروفیل سنگین فلز و صفحه نیز از ورق ملامینه یا MDF با تراکم بالا ساخته شده باشد .

در میز های بزرگسالان، تیز و صاف بودن گوشه و لبه های میز بسیار امری طبیعی و عادی می باشد چرا که این افراد از خطرات برخورد با این قسمت ها به بدن خود آگاه هستند. اما کودکان بازیگوش بوده و از نتیجه بسیاری از کارهای خود بی اطلاع هستند. اگر یک میز و صندلی کودک گوشه ها تیز و لبه های سفت و محکمی داشته باشد ممکن است کودک هنگام حرکت به آن قسمت ها برخورد کرده و آسیب های جدی به وی وارد شود.

پس میزی مناسب است که به نحوی (مثل پوشاندن قسمت های تیز و لبه ها با نوار نرم) این مشکل را برطرف کرده باشد.

 

۳- میز و صندلی را باهم و به صرفه خرید کنید

یک میز تحریر کودک به طور پیشفرض صندلی همراه ندارد. در مدل های زمینی که شما نیازی به صندلی ندارید اما در مدل های ایستاده شما همراه میز نیاز به یک صندلی مناسب هم دارید. بهترین حالت در این مورد این است که خود میز ست صندلی هم داشته باشد. یعنی شما به صورت ست میز و صندلی تحریر کودک محصول را خریداری کنید. چرا که در این صورت علاوه بر داشتن جذابیت های بصری مثل ست بودن رنگ و طراحی میز، دیگر نیاز به گشتن و جست جو جهت یافتن یک صندلی مناسب نخواهید داشت. با یکی دیگر از عوامل مهم راهنمای خرید میز تحریر کودک آشنا شدیم.

 

 

۴- هرگز سلامت اندامی فرزند خود را فراموش نکنید

کودکان در سن رشد هستند و اندام و اسکلت آنها در حال شکل گیری نهایی می باشد. وارد شدن آسیب به ستون فقرات کودکان میتواند اثران جبران ناپذیری در سنین بزرگسالی بر آن ها بگزارد. هنگام خرید این محصول باید به یکسری نکات توجه داشته باشد.

  • فضای مناسب جهت قراردادن دست ها
  • تکیه گاه مناسب صندلی
  • ارتفاع مناسب میز
  • شیب مناسب صفحه میز

 

وجود فضای کافی در صفحه میز تحریر کودک

 

۵- هوشمندانه محصولی متغیر خرید کنید

کودکان در سن رشد هستند و مرتبا قد آن ها افزایش پیدا میکند. یعنی یک محصولی مثل لباس، میز و … شاید امروز مناسب استفاده برای آنان بوده ولی با گذشت زمان دیگر امکان استفاده وجود نداشته باشد. از طرفی دیگر قد و وزن بچه ها باهم تفاوت دارد. مثلا ممکن است دو کودک از لحاظ سن یکسان باشند ولی از لحاظ قد و وزن تفاوت های زیادی داشته باشند.

راه حل در این جا هوشمندانه خرید کردن است. یعنی شما اگر محصولی خرید کنید که میز و صندلی امکان تغییر ارتفاع را داشته باشند تا حد بسیار زیادی این مشکل را حل کرده اید.

 

ارتفاع مناسب میز تحریر کودک

 

حال که در مقاله راهنمای خرید میز تحریر کودک با عوامل تاثیر گزار در انتخاب یک میز تحریر مناسب آشنا شدیم، به معرفی چند دسته محصول استاندارد میپردازیم.

 

معرفی چند مدل میز تحریر مورد استفاده برای کودکان و نوجوانان

 

میز تحریر تاشو زمینی

میز های زمینی همیشه راه کار مناسبی برای انتخاب هستند. امروزه با توجه به کوچک شدن منازل و اتاق های شخصی، استفاده از میز های تحریر سنتی برای همه امکان پذیر نیست چرا که علاوه بر گرفتن فضای زیادی از اتاق، هنگام جابجایی نیز شخص را دچار مشکل می کند. میز تحریر تاشو زمینی نوعی از میز است که کودک

پس از استفاده می تواند میز را جمع کرده و کنار بگزارد.

به طور خلاصه در مزایای محصول می توان گفت:

  • ارزش خرید بالا
  • حمل و جابجایی آسان
  • کمترین میزان اشغال فضا
  • عدم نیاز به صندلی و جلوگیری از هزینه بیشتر

 

 

میز های تحریر پایه پروفیلی دخترانه کیدکو

این دسته محصولات همراه صندلی ارائه و عرضه می شود. ارتفاع میز و صندلی را به آسانی قابل تغییر است. از صفحه ملامینه فشرده مستحکم ساخته شده و نوار گرانول درجه ۱ دور کل میز و صندلی را پوشانده که مانع آسیب دیدن کودکان می شود. همچنین پایه پروفیل سنگین تحمل وزن این محصول را تا ۱۲۰ کیلوگرم بالا می‌برد.

این دسته محصولات طراحی صفحه بسیار جذاب و زیبایی دارند. این دسته با طرح های فروزن (السان و آنا)، کیتی، پرنسس، دختر کفش دوزکی، اسب تک شاخ(یونیکورن) موجود و قابل خرید می باشد.

 

 

میز های تحریر پایه پروفیلی پسرانه کیدکو

این دسته به جز طرح های صفحه از لحاظ مشخصات کامل مشابه مدل دخترانه می باشند.

میز و صندلی این محصولات همراه هم و دارای قابلیت تنظیم هستند. صفحه ملامینه فشرده مقاوم در میز و صندلی و نوار گرانول درجه ۱ در لبه‌های میز و صندلی سبب جلوگیری از شکستگی میز و  آسیب به کودکان می شود . پایه پروفیل سنگین میز و صندلی نیز سبب شده که محصول توانایی تحمل وزن تا ۱۲۰ کیلوگرم را داشته باشد.

این دسته محصولات طراحی صفحه بسیار جذاب و زیبایی دارند. این دسته با طرح های سگهای نگهبان(در دو مدل نوار سبز و نوار آبی)، باب اسفنجی، بچه رئیس، بن تن، ماشین ها(مک کوئین) موجود و قابل خرید می باشد.

 

میز های تاشو ایستاده

در راهنمای خرید میز تحریر کودک گفتیم که یکی از ویژگی های محصول خوب، تاشو بودن آن است. این مدل از میز ها از لحاظ رده سنی کمی با مدل های قبلی تفاوت دارد. این مدل ها بیشتر مناسب سن نوجوانان است البته کودکان هم با استفاده از صندلی مناسب میتوانند از آن استفاده کنند. این میز قابلیت استفاده تا سنین بزرگسالی را دارد. پایه از پروفیل فلز سنگین است. صفحه از ملامینه ضد خش با نوار دور PVC  چسبان می باشد. مزیت این محصول تاشو و کمجا بودن آن است که جابجایی بسیار آسانی نیز دارد.

این دسته محصول در ۴ رنگ قهوه ای تیره، قهوه ای روشن، کرمی، سفید قابل دسترسی و خرید می باشد.

 

جمع بندی

در مقاله راهنمای خرید میز تحریر کودک در ابتدا آشنایی مختصری با تعریف میز تحریر کودک داشتیم و پس از آن ویژگی های مهمی که هنگام خرید این محصول باید در نظر گرفته شود را بیان کردیم. در انتها نیز چند مدل از سری محصولات پر فروش بازار در این زمینه را معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *