دسته‌بندی نشده

معرفی ۵ تفاوت در انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی

انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی

میز و نیمکت آموزشی وسلیه ای است که از میز+نیمکت ساخته شده و در مصارف تحصیلی استفاده می شود. در بحث انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی، این محصول بر اساس ویژگی های متفاوتی دسته بندی می شود که در ادامه به آن میپردازیم.

 

نیمکت چیست؟

نیمکت وسیله ای است برای نشستن که حتما دارای قسمت نشیمن بوده و در بعضی موارد نیز تکیه گاه دارد. نیمکت ها از جنس های مختلف نظیر سیمانی، چوبی، فلزی، پلاستیکی و یا ترکیب از این موارد ساخته می شوند. نیمکت ها دارای کاربرد های متنوعی نظیر استفاده در پارک ها، نیمکت خواب، میز و نیمکت آموزشی و … دارند.

 

میز چیست؟

میز وسیله ای است که دارای کاربرهای بسیار زیادی می باشد. میز ها معمولا در کاربرد های مختلف اسم های ترکیبی دیگری می گیرند. مثل میز اداری، میز جلومبلی، میز ناهار خوری، میز آموزشی، میز نقشه کشی، میز بازی و … .

بسته به کاربرهای مختلف طراحی های متفاوتی دارد اما معمولا دارای سطحی صاف است که با یک یا چند پایه روی زمین قرار میگیرد.

 

میز و نیمکت آموزشی چیست؟

میز و نیمکت آموزشی از تجهیزات آموزشی هستند که برای نشستن در زمان تحصیل و یادگیری استفاده می شوند. این نوع معمولا از جنس چوب، پلاستیک، فلز، ورق MDF و یا ترکیبی از این موارد ساخته می شوند.

تفاوت در ویژگی ها و ساختار باعث بوجود آمدن انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی می شود. میز و نیمکت مدرسه معمولا به صورت تک نفره، دونفره، سه نفره، تولید می شود و هم به صورت گروهی در یک مکان آموزشی و هم به صورت انفرادی قابلیت استفاده را دارد. سفارش بر اساس تعداد نفرات، پیوسته یا جدا بودن، نوع و … همه بستگی به چینش و فضای کلاس آموزشی، تعداد محصلین و  … دارد.

دسترسی سریع: مشاهده مدل های متنوع میز و نیمکت مدرسه

 

 

انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی

میز و صندلی مدرسه یا همان میز و نیمکت تحصیلی معمولا بر اساس ویژگی های متفاوتی دسته بندی می شود:

  • بر اساس تعداد قابل استفاده
  • بر اساس جنس ساخته شده
  • بر اساس سن استفاده کننده ها
  • بر اساس پیوسته یا جدا بودن
  • بر اساس داشتن تکیه گاه

 

که در زیر به بیان تفاوت های میان انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی میپردازیم.

میز و نیمکت مدرسه

بر اساس تعداد قابل استفاده

میز و نیمکت های آموزشی به مدل های تک نفره، دو نفره، سه نفره تقسیم می شود. بر حسب نیاز، فضای کلاس، بودجه دریافتی و … خریدار باید مدل مد نظر خود را انتخاب کند. مدل های تک نفره قدرت چینش بیشتری به فرد می دهند یعنی اگر فضای محدودی دارید بهتر میتوانید از فضا استفاده کنید. در طرف مقابل مدل های دو نفره و سه نفره (با در نظر گرفتن قیمت کل تعداد) از ارزش خرید بالاتری برخوردار هستند.

با اولین مورد از تفاوت ها در مقاله انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی آشنا شدیم.

بر اساس جنس ساخته شده

میز و نیمکت آموزشی معمولا با متریال ورق mdf، فلز، چوب، پلاستیک و یا ترکیبی از این موارد ساخته می شود.

در مدل های پر فروش بازار معمولا صفحه میز با mdf روکش ملامینه ساخته می شود و پایه ها نیز فلزی می باشد. اما در بعضی موارد صفحه و یا کل میز را از چوب تولید میکنند(این مورد بیشتر در میز و نیمکت های قدیمی تر دیده می شود). قسمت نشیمن در بسیار از مدل ها از همان جنس mdf روکش ملامینه ساخته می شود. در بعضی دیگر هم برای قسمت نشیمن کلا صندلی تعبیه شده و ورق MDF به کار نمی رود.

میز و نیمکت مدرسه قدیمی

 

 

بر اساس سن استفاده کننده ها

در بررسی انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی ، سن استفاده کننده یک مورد مهم می باشد. میز و نیمکت آموزشی معمولا برای سن پیش دبستانی و دبستان، دبیرستان(بزرگسال) قابل تولید می باشد. خرید ابعاد مناسب افراد استفاده کننده از میز و نیمکت امری بسیار ضروری است. چرا که در صورت خرید سایز رده سنی کوچکتر و یا بزرگتر برای فرد استفاده کننده، راحتی استفاده از محصول کم شده و آسیب هایی به فرد وار می شود. پس قبل از خرید، حتما باید با فروشنده راجع به سایز محصول توافق نهایی حاصل شود.

به طور کلی سایز استاندارد برای مقطع پیش دبستان (ارتفاع میز ۶۵ یا ۷۰ / ارتفاع نشیمن ۴۰) می باشد.  برای دبیرستان (ارتفاع میز ۷۵ / ارتفاع نشیمن ۴۳) نیز می باشد.

 

بر اساس پیوسته یا جدا بودن

در ادامه مبحث انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی یکی دیگر از موارد، جدا بودن و یا به هم چسبیده بودن میز و نیمکت از یکدیگر می باشد. در اکثر مدل های میز و نیمکت آموزشی، امکان تولید به صورت متصل به هم ( میز و نیمکت به هم پیوسته) و جدا از هم ( میز و نیمکت جدا و مستقل) وجود دارد.

هر کدام از این دو مدل مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند.

در مدل متصل به هم پس از چینش کلی، کلاس درس از نظم بیشتری برخوردار است و همه میز‌ها در یک ردیف قرار میگیرند. در طول استفاده صندلی به عقب و جلوکشیده نشده و آلودگی صوتی ایجاد نمی شود. برای کودکان با سن کمتر هم از امنیت بیشتری برخوردار است چرا که امکان واژگونی قسمت نشیمن در اثر جابجایی تقریبا به صفر می رسد.

در طرف مقابل در مدل جدا از هم، جابجایی و حمل و نقل بسیار راحت تر است چرا که شما مجبور نیستید میز و نیمکت را باهم حمل کنید. افراد استفاده کننده از یک میز و نمیکت آموزشی معمولا در یک رده سنی هستند ولی باز در جثه افراد تفاوت هایی وجود دارد. در این مدل فرد با جابجا کردن قسمت نشیمن می تواند میز و نیمکت را بر حسب جثه خود تنظیم کند.

 

بر اساس داشتن تکیه گاه

بعضی از مدل های این دسته ساده هستند یعنی فقط از همان دو قسمت پیشفرض اصلی یعنی میز و نشیمن تشیکل شده اند. این مدل ها به دلیل قیمت مناسب تر در بازار از طرفداران بسیاری برخوردار هستند.

در مدل های دیگر قسمت تکیه گاه هم به محصول اضافه می شود که خود به مدل های متنوعی تقسیم می شود.

در بعضی مدل ها قسمت تکیه گاه از جنس صفحه میز (مثلا MDF) است که برای مثال میز و نیمکت یک نفره پشتی دار متصل به هم کد B021 از همین دسته است. در یک سری مدل های دیگر در قسمت نشیمن، صندلی تعبیه می شود که باز خود این صندلی می تواند جنس های متفاوتی داشته باشد. در بعضی صندلی از جنس فایبرگلاس است. بعضی دیگر صندلی صدفی در قسمت نشیمن قرار دارد که از راحتی بسیار زیادی برای استفاده کننده برخوردار است.

دسترسی سریع: مشاهده میز و صندلی دو نفره هشت پایه متصل به هم مدل صدفی کد B033

 

افزودنی های دیگری نظیر جاکتابی زیر میز، قلاب نگهدارنده کیف هم بر حسب نیاز و کاربرد امکان اضافه کردن به انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی را دارند.

 

جمع بندی انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی

برای جمع بندی مدل های مختلف میز و صندلی مدرسه باید توجه داشته باشیم که تمامی مدل های گفته شده از انواع مدل های میز و نیمکت آموزشی مزیت ها و معایبی نسبت به یکدیگر دارند. این خریدار است که باید بر حسب شرایط خود یعنی بودجه، فضا، سن استفاده کنندگان و… یک مدل نهایی را انتخاب کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *